October 11th, 2009

Maaf jika terlambat..

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hampir 10 hari saya meninggalkan semenangjung kerana berada di tawau, sabah kerana ada urusan kerja. Mesti ramai tertanya2 kerja apa yang saya buat, ia tiada kene mengena pun dengan perniagaan pos ni cuma pergi kerana kerja hakiki sebagai jurulatih medik. Disana saya sedang uruskan satu kursus Kejurulatihan Basic Life Support (kursus cara nak selamatkan org terhenti pernafasan dan tercekik).

September 12th, 2009

Iklan dengan kad ucapan hari raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Selamat berpuasa dan selamat hari raya yang bakal menjelma saya ucapkan. dekat-dekat nak raya ni jadual saya semakin sibuk dengan perniagaan pos saya ini dan juga persiapan hari raya yang bakal menjelma ni. Di kesempatan ni saya ingin memohon maaf kepada semua pembeli n subscribe saya, yela kekadang ade juga email subscribe yang tak sempat saya nak balas, mugkin ada yang terasa hati so saya mintak maaf banyak2. Juga kepada pembeli saya yang kekadang produk lewat sampai kerana masalah yang tidak dapat dielakkan.

August 24th, 2009

Panduan Pertolongan Cemas & CPR

Fakta: Kebanyakkan mangsa kemalangan meninggal dunia bukanlah disebabkan kelewatan ambulan tiba di tempat kejadian, TETAPI ianya disebabkan oleh kelewatan si mangsa menerima rawatan pertolongan cemas Sekarang, bayangkan jika si MANGSA itu, adalah AHLI KELUARGA anda yang PALING DI SAYANGI!

Ramai yang beranggapan, ilmu mengenai pertolongan cemas adalah sesuatu yang membosankan dan tidak penting. Anggapan seperti…

“Tidak mengapalah! Saya tidak pernah alami kemalangan!”

“Orang lain ada, insyallah akan tolong saya bila saya alami kemalangan!”

“Apa susah-susah, kalau kemalangan, dail je lah 999!”

Hakikatnya, apabila berlaku sesuatu kemalangan, lebih ramai yang terpinga-pinga dan hanya memerhatikan sahaja. Semuanya buat tak tahu sahaja, maklumlah, bukan saudara-mara atau ahli keluarga mereka yang “kena”.

August 22nd, 2009

Salam Ramadhan

Saya mengucapkan Salam Ramadhan kepada semua pengunjung website Rahsia Perniagaan Pos yang beragama Islam. Dibulan puasa ni saya banyak bersama keluarga dirumah jer sorang2 dan menghabiskan masa di depan komputer sahaja sambil membuat pengiklanan produk Rahsia Perniagaan Pos saya. Banyak strategi yang saya gunakan untuk membuat pengiklanan, salah satunya melalui laman sosial seperti Friendster.com.

September 9th, 2008
Comments Off

Strategi perniagaan unta Abdul Rahman bin Auf

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Saudara, rasanya masih belum terlewat untuk saya ucapkan selamat
menyambut bulan Ramadhan & selamat berpuasa kepada anda! Jika
Ramadhan ini dianggap seperti berniaga, puasa di siang hari adalah
modalnya dan ibadah waktu malam itu adalah untungnya!

Sempena Ramadhan ini, setiap minggu saya akan hantar tips
perniagaan menurut sejarah Islam untuk tatapan anda. Mudahan,
memberi inspirasi dan manfaat dalam meraih 9/10 rezeki melalui
perniagaan.

September 2nd, 2008

Kelebihan Perniagaan Pos

Jaminan Hari Tua
Adakah anda hanya selesa makan gaji ataupun berniaga? Saya juga bekerja makan gaji. saya akan mendapat gaji, tetapi hidup saya tidak sempurna apabila saya banyak berhutang seperti hutang dengan bank bagi membeli kereta dan rumah. Ramai kakitangan kerajaan terpaksa menanggung hutang sampai mereka pencen. Bebanan hutang ini mengganggu kestabilan dan keselesaan hidup. Apabila mencapai umur yang dikategorikan sebagai warga emas, kita sepatutnya berehat, dapat menunaikan ibadah dengan tenang dan hidup gembira. Tetapi jika hutang masih berlonggok dan belum dapat dijelaskan, kita tidak dapat hidup dengan gembira. Cuba anda bayangkan semasa anda pencen nanti anda sudah tidak bertenaga, tidak aktif dan hanya berada di rumah. Pendapatan anda sudah hilang separuh, Apakah alternatif yang anda perlukan bagi menampung dan menambahkan pendapatan walaupun anda sudah pencen? Ya, melalui perniagaan di rumah iaitu perniagaan pos. Perniagaan pos ini dapat di jadikan sebagai kerja sambilan tetapi ia perlu diusahakan setiap masa. Tidak mustahil jika ia menjadi separuh masa. Usahakan perniagaan ini secara kecil-kecilan terlebih dahulu.” Kecil-kecil, lama-lama jadi bukit”

September 2nd, 2008

Berkenalan dengan perniagaan pos.

Berkenalan dengan perniagaan pos bermaksud aktiviti perniagaan yang dilakukan dan dijalankan secara pos. Perniagaan ini melibatkan promosi dengan menggunakan katalog., pesanan dan pembayaran serta penghantaran produk. Semuanya menggunakan wang pos. Malah yang digunakan juga adalah wang pos. Wang pos boleh didapati doi pejabat pos. Melalui perniagaan ini, pembeli dan penjual tidak perlu berjumpa antara satu sama lain. Penjual mempromosikan produknya hanya menggunakan katalog ataupun brosur. Pembeli pula membuat pesanan berdasarkan katalog ataupun brosur itu. Pembayaran boleh dibuat menggunakan wang pos (postal order, cek ataupun wang tunai. Yang peliknya, walaupun perniagaan ini dijalankan secara pos, ia mampu berkembang dengan pesat. Bahkan, ada yang mampu meraih pendapatan melebihi empat angka. inilah cara perniagaan yang dapat memberikan kejayaan dan keselesaan kepada anda.

July 31st, 2008

Sesungguhnya Dalam Kesempitan Ada Kesempatan.

ADAKAH anda memeriksa tayar kereta anda pagi tadi? Jika tayar kereta anda jenama Goodyear, sekarang anda perlu tahu bahawa tayar kereta itu dicipta ketika dalam kesempitan. Charles Goodyear telah dipenjara kerana gagal untuk membayar cukai. Adakah beliau mengeluh ketika di dalam penjara? Adakah keluhan dan rungutan boleh mengubah keadaan? Charles Goodyear menggunakan masa yang banyak terluang di dalam penjara itu untuk membuat kajian yang lebih mendalam terhadap potensi getah asli. Hari ini tayar Goodyear terhasil dari kajian Charles Goodyear yang suatu masa dulu berada di dalam kesempitan.

Dalam kesempitan sentiasa ada kesempatan.John Reed yang bekerja di Citibank mendapati bank itu mengalami kerugian. Sesuatu mesti dilakukan. Terciptalah mesin ATM. Satu tarikan baru untuk menarik lebih ramai penyimpan. Dalam kesempitan ada kesempatan.

July 15th, 2008

Kuiz Mencipta Dialog

Lama sudah rasanya tak bersua dengan anda maklumlah masing-masing sibuk dengan kerja. Saya disini ingin berkongsi keuntungan sepanjang saya menjalankan perniagaan secara pos ini. Ramai juga yang bertanya macam mane cara saya nak kongsi keuntungan ini? Biasanya kebanyakan orang akan menyuruh menyertai affiliate perniagaan diaorang, jika ada pembelian baru dapat komisyen tu, kira kongsi keuntungan la tu kan.

July 10th, 2008

Buat Duit Di Rumah

Buat duit dari rumah

Buat duit dari rumah ini adalah kenyataan,
bukan dongengan. Sesiapa sahaja dapat melakukannya.
Anda dapat menjana pendapatan dengan hanya bekerja
di meja makan di rumah anda.

Apakah formulanya? Sebenarnya, tiada formula yang
hebat. Ia hanya cara dan teknik ringkas dan senang
yang dapat memberikan hasil yang hebat. Anda hanya
perlu bekerja tiga jam sehari sambil minum kopi di
meja makan. Ini adalah rahsia yang jarang diketahui
oleh masyarakat di Malaysia. Rahsia ini sudah lama
di amalkan di USA, Kanada dan negara-negara Eropah
lain lebih 100 tahun yang lampau. Apakah pekerjaan
di rumah itu? Pekerjaan dinamakan sebagai perniagaan
secara pos (mail order). Di anggarkan lebih 25 juta
yang menjalankan perniagaan ini. Lebih lima juta
yang berjaya memperolehi pendapatan USD100,000 sebulan.
Di Malaysia, perniagaan pos ini masih lagi belum
diceburi ramai. Jika ramai yang mencuburinya, masalah
pengangguran akan dapat dikurangkan.